De eerste uurtjes - Reisverslag uit Victoria, Canada van Lydie Welters - WaarBenJij.nu De eerste uurtjes - Reisverslag uit Victoria, Canada van Lydie Welters - WaarBenJij.nu

De eerste uurtjes

Blijf op de hoogte en volg Lydie

12 Juli 2014 | Canada, Victoria

Mijn reis begon op het station van Roermond om 07:15. Nadat ik mijn vader en moeder had uitgezwaaid op Schiphol Airport kon het avontuur toch echt beginnen.
Ik (met heel wat zenuwen in mijn buik) moest op Schiphol het vliegtuig pakken naar Calgary en daar over stappen naar het vliegtuig dat mij naar de eindbestemming bracht : Victoria, Vancouver Island.

Ik heb in het verleden regelmatig gevlogen, maar nooit alleen, en ook nooit zover weg! De eerste vlucht van Amsterdam naar Calgary duurde 8.5 uur. Het was een fijne en goed verzorgde vlucht met veel films en vooral veel eten! Toen kwam de vlucht van Calgary naar Victoria; deze was adembenemend mooi! Als eerst keek ik uit op de wolkenkrabbers van Calgary, hierna zag ik een stuk van de Rocky Mountains. Tussen het gebergte zag ik azuurblauwe meren, prachtig!

Aangekomen op Victoria international airport stond mijn gastgezin me op te wachten. Ze toonde gelijk erg veel interesse en hielpen me met mijn bagage. Ze hebben een ongelofelijk stoere truck, waarin ze me gelijk een kleine rondtrip hebben gegeven door het prachtige Victoria!

Na het warme welkom heb ik een rondleiding gekregen door het huis. Ik heb een 'eigen' bovenverdieping die ik moet delen met 2 andere meisjes van ongeveer mijn leeftijd. Ze komen uit Korea. Het huis is groot, mooi en schoon.

Na een nachtje goed slapen was mijn eerste 'echte' dag aangebroken. Je merkt de cultuur verschillen gelijk. Bijvoorbeeld de Koreaanse meisjes eten tijdens het ontbijt warm. Dus ze waren om half 9 s'morgens lekker spaghetti aan het eten.

Na het ontbijt ben ik met een paar Brazilianen en mijn gastouders weer een stuk gaan rijden in de truck. Zo zijn we naar een berg gereden met een prachtig uitzicht over Victoria. We zijn naar de haven geweest waar wilde zeehonden aan het zwemmen waren, zo leuk! Verder zijn we weer Victoria ingereden en heb ik een prachtige eerste indruk gekregen van de stad. Overal waar je kijkt zie je bloemen, en het is er erg schoon.

Later op de dag wilde ik graag zelf op pad. Dus ik ben een stuk gaan wandelen en heb verschillende parkjes bezocht. Opeens stak er een hert 5 meter voor me over, ik schrok me dood!
Het is ongelofelijk leuk om dieren die je normaal in Nederland niet ziet (op de dierentuin na), is het wild te zien. Ik kan niet wachten om de grizzly beren en killer whales te zien!

Apart maar bijzonder om te beseffen dat ik aan de andere kant van de wereld zit, en hier ook nog even zal verblijven.
Maandag begint mijn 1e schoolweek, ik zal volgend weekend een nieuwe blog er op zetten met alle highlights en foto's!

  • 13 Juli 2014 - 05:12

    Stefanie:

    Gelukkig heb je t naar je zin daar meid! Geniet er maar lekker van want het is waarschijink de eerste en deaatste x aan de andere kant vd wereld. Cant wait to see your pics. Enjoy your time there. XXX

  • 13 Juli 2014 - 09:57

    Marielle Lenders:

    Leuk Lydie, en wat spannend. Ik zal meelezen op je blog. Ik vind reisverhalen lezen van andere leuk, en nu zeker omdat ik je ken. Ik wens je veel plezier in canada!!!

    Greetzz

  • 13 Juli 2014 - 10:38

    Hannie Jeurissen:

    Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Leuke foto's. Ik kijk uit naar volgende week. Pas wel op met die beren he.

  • 13 Juli 2014 - 10:46

    Ine:

    Pas wel op met die beren Lydie!

  • 13 Juli 2014 - 13:01

    Claudia Routs:

    Ooooo leuk!! Doe maar veel bloggen, superleuk om te lezen! Have fun! :)

  • 19 Juli 2014 - 07:29

    Stefanie:

    Leuk Lyd!

    Ben jaloers op je. Het lijkt me zo geweldig om een x te doen.
    Alles zal daar wel anders zijn he.. eten, mensen, kleding.. haha

    Hoe ist eigk met de temperatuur daar? Hier ist vandaag de 2e dag 32ºC. Zwemmen dus..

    Geniet van je tijd daar. K ben benieuw naar je volgende bericht :)

    X

  • 19 Juli 2014 - 07:32

    Lydie Welters:

    Stefanie!

    Haha ahh.. Alles is inderdaad anders, maar zo leerzaam en interessant! Victoria (waar ik verblijf) heeft het zelfde klimaat als Nederland. Maar op het moment is het hier rond de 23 graden overdag. Echt heerlijk. Alleen komende weekend (het is hier nog vrijdag) gaat het regenen helaas..

    X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lydie

Hallo iedereen! Volg mij met mijn reis naar Canada (Vancouver Island, Victoria)!

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 439
Totaal aantal bezoekers 3846

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Vancouver Island, Canada

Landen bezocht: