Overleven in de wildernis - Reisverslag uit Tofino, Canada van Lydie Welters - WaarBenJij.nu Overleven in de wildernis - Reisverslag uit Tofino, Canada van Lydie Welters - WaarBenJij.nu

Overleven in de wildernis

Blijf op de hoogte en volg Lydie

28 Juli 2014 | Canada, Tofino

Ongelofelijk hoe snel een week voorbij kan vliegen. Het was een super leuke week! Ik heb veel leuke nieuwe mensen ontmoet, en heb veel dingen met ze ondernomen. Zo ben ik een aantal keer naar een streetdance festival geweest, gerelaxt in the pub en andere leuke dingen ondernomen. Maar het hoogtepunt van deze week was toch echt wel de trip naar Tofino!

Tofino is een klein plaatsje op Vancouver Island. Ik gok dat het ongeveer even groot (klein) is als Beesel. Op zaterdag ochtend, 08:00u, vertrok ik met de bus naar het prachtige stukje Vancouver Island. Al snel kwam ik er achter dat er een hoop gezellige mensen in de bus zaten, Spanjaarden, Brazilianen, Zwitserse en natuurlijk de welbekende Aziaten.

In totaal hebben we 6 uur in de bus gezeten. Ondertussen hebben we stops gemaakt om mooie plaatsjes en een regenwoud te bezoeken. Hier konden we de dikste bomen van Canada bewonderen die wel 800 jaar oud zijn!

Na een stop op een prachtig strand reden we het Pacific Rim National Park in. Opeens zagen we aan de rechter kant van de weg 3 wilde zwarte beren! 1 moeder beer en 2 baby beertjes. Zo ongelofelijk speciaal en mooi!

Zo'n 10 minuten later arriveerden we op de camping. Opeens besefte ik dat de camping in het bos lag, dus de kans dat we een beer tegen kwamen tijdens een nachtelijk toilet bezoekje aanwezig was.
Ook was de camping primitief, erg primitief. Geen elektriciteit, licht, verbinding met provider of wifi. Contact met de buitenwereld was dus niet mogelijk. Wat eigenlijk echt heerlijk was! Het bracht ons als groep erg bij elkaar, i.p.v. dat iedereen aan het whatsappen was op zijn/haar telefoon.

Na het opzetten van de tent kregen we instructies om te voorkomen dat de beren s'nachts onze tent konden binnen wandelen. Namelijk : al het voedsel en spullen met geur (parfum, deodorant, etc.) NIET in de tent bewaren. Hierna gingen we bbq'en en als dessert : marshmallow roosteren op het kampvuur onder duizenden sterren. Zo prachtig! Het was de eerste keer in mijn leven dat ik de melkweg zag, adembenemend mooi!

Na een 'goede' nachtrust, op een geïmproviseerd kussen en slapend in een tent met 9 andere Europeanen was het tijd om ons klaar te maken voor de surfcursus. Na een lekker ontbijtje was het zo ver, onze maag was gevuld en we konden gaan surfen!
Het was super leuk, maar moeilijk en zwaar. Het ziet er een stuk gemakkelijker uit dan het is. Het vinden van balans is erg moeilijk, maar het is me gelukt! Ik heb op de surfplank gestaan, een paar seconden dan. En voor de gene die me niet geloven, ik heb foto's als bewijs! :)

Na het surfen was het tijd voor de terugreis, een lange tocht terug maar het uitzicht over de bossen en bergen was erg mooi. Ik zal binnenkort de foto's op facebook zetten.
Ik kijk nu al uit naar volgend weekend; dan ga ik namelijk naar the Canadian Rocky Mountains!

  • 29 Juli 2014 - 10:24

    Stijn:

    Gaaf joh! Vooral dat van de beren is erg vet. Ben jaloers! Had ik wel wat fotos van willen maken ;) :p wat betreft het surfen, op de fotos lijken de golven ook niet groter dan een halve meter. Prima om het op te leren, maar ook een stukje moeilijker omdat er minder kracht achter zit. Als je weer in Nederland bent moeten we maar eens met zijn alle gaan surfen (jep dat kan namelijk ook op sommige plekken in Nederland) wanneer er minimaal golven van 0,7 hoog staan. Hoe dan ook, gaaf man!!!

  • 29 Juli 2014 - 15:30

    Lydie:

    Hee Stijn! Ah ja ik geloof goed dat je graag foto's had willen maken! Was wel lastig, vooral omdat we in de bus bleven zitten (ivm onze veiligheid). Volgende week ga ik naar the Rocky's en opzoek naar Grizzlyberen. Hopelijk kan ik nog een paar mooie foto's maken!
    Surfen was idd heel cool! Op de foto's lijken de golven idd niet hoog, aangezien deze golven dichter bij het strand waren. Verder de zee in had je grotere, soms werd je echt afgevuurd! Ze waren ideaal om het te leren. Moeten we zeker in Nederland doen! Lijkt me super gezellig!

  • 01 Augustus 2014 - 11:26

    Hannie Jeurissen:

    Wat een avonturen Lydie. Geweldig. En ook spannend natuurlijk met die beren. Geniet er maar van. Hannie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lydie

Hallo iedereen! Volg mij met mijn reis naar Canada (Vancouver Island, Victoria)!

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 1214
Totaal aantal bezoekers 3846

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Vancouver Island, Canada

Landen bezocht: