Mijn 1e (school)week in Canada - Reisverslag uit Victoria, Canada van Lydie Welters - WaarBenJij.nu Mijn 1e (school)week in Canada - Reisverslag uit Victoria, Canada van Lydie Welters - WaarBenJij.nu

Mijn 1e (school)week in Canada

Door: Lydie Welters

Blijf op de hoogte en volg Lydie

19 Juli 2014 | Canada, Victoria

Ondertussen verblijf ik al 1 week in Canada en ben ik al goed gewend tussen alle Aziaten die hier rondhuppelen. Maandag begon mijn school en al gauw genoeg kwam ik er achter dat ik de enigste kaaskop ben. Met mijn lichte ogen en blonde haren val ik nogal op, ik heb denk ik zeker 5 keer de vraag gekregen of mijn haar van nature blond is.

Naast een Duitser, Rus en een Saoedi Arabische meid leef ik dus op school met een heleboel Aziaten bij elkaar (Koreaanse, Japanners, Chinezen). Ik ben erachter gekomen hoe erg culturen van elkaar kunnen verschillen. Meer dan dat ik ooit had verwacht! In de klas hadden we het over homoseksualiteit en het homohuwelijk. Ik was vrijwel een van de enige die pro het homohuwelijk is. Evenals het zijn van een transgender, dit wordt in veel landen gezien als een geestelijke ziekte waarvoor je verplicht naar een psychiater moet.

Ook al heb ik een totaal andere blik op zaken als de meeste studenten van mijn klas, vind ik het erg leuk op the language school. Mijn klasgenoten zijn erg aardig en na schooltijd worden er leuke dingen georganiseerd om samen te ondernemen. Mijn Engels is in een week veranderd van een 'disaster' naar bijna vloeiend spreken (en denken!).

Naast dat ik naar Canada ben gekomen om de taal te leren, ben ik ook naar Canada gekomen om de natuur en de wilde dieren te ontdekken. Dat laatste is al aardig gelukt! Wanneer ik een stuk ga lopen, uit mijn raam kijk of in de bus zit zie ik al een aantal wilde dieren (herten, wasberen, eekhoorns).

Maar waar Canada en in het speciaal Victoria om bekent staat zijn the killer whales. Dit wilde ik natuurlijk niet aan mijn neus voorbij laten gaan! Afgelopen woensdag ben ik ze namelijk gaan opzoeken. Ik kreeg de keus : of walvissen gaan spotten vanuit een saai traag bootje met alleen maar bejaarden of walvissen gaan spotten met een Zodiac boot (soort speedboot). Ik hou van avontuur en actie dus ik koos natuurlijk voor het laatste (wat al een ervaring op zich was, zo snel, zo cool!)
Eenmaal aangekomen op de zee waar de walvissen te spotten waren wist ik niet waar ik moet kijken, wat waren er zó veel. The killer whales (orka's) zijn immens groot en werkelijk prachtig. Helaas heb ik geen foto kunnen maken van dichtbij.

Verder heb ik deze week veel in Victoria rondgelopen en verschillende mooie parken bezocht. Ik heb verschillende uitstapjes gepland. Bijvoorbeeld een uitstapje (2 dagen en overnachting op een camping) naar Tofino (plaatsje Vancouver Island), hier ga ik een surfcursus nemen en een uitstapje naar the Rocky Mountains (3 overnachtingen). Tijdens de trip naar The Rocky's ga ik beren spotten en kajakken over een van de meest prachtige meren.
Voor de Canada kenners: ik ga hier naar het national park Banff, national park Yoho, national park Jesper en nog een aantal plaatsen/meren (aanrader om deze parken even te googelen ;)).
Al met al : het bevalt me hier aardig goed.

  • 19 Juli 2014 - 07:34

    Stefanie:

    Leuk Lyd!

    Ben jaloers op je.
    Het lijkt me zo geweldig om een x te doen. Alles zal daar wel anders zijn he.. eten, mensen, kleding.. haha

    Hoe ist eigk met de temperatuur daar? Hier ist vandaag de 2e dag 32ºC. Zwemmen dus.. Geniet van je tijd daar.

    K ben benieuw naar je volgende bericht :)

    X

  • 19 Juli 2014 - 09:12

    Remco:

    Geniet ervan leuk om je avontuur te kunnen volgen

  • 19 Juli 2014 - 11:38

    Hannie Jeurissen:

    Leuk om je avonturen te kunnen volgen. Geniet er van en je leert natuurlijk ook erg veel!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lydie

Hallo iedereen! Volg mij met mijn reis naar Canada (Vancouver Island, Victoria)!

Actief sinds 10 Juli 2014
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 3846

Voorgaande reizen:

10 Juli 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

11 Juli 2014 - 17 Augustus 2014

Vancouver Island, Canada

Landen bezocht: